Așa cum ne-a obișnuit, Facebook aduce periodic modificări newsfeed-ului sau paginilor de profil. De curând, nu doar interfața Facebook a suferit schimbări ci și platforma Facebook Ads.
Printre modificările care aduc un plus de funcționalitate platformei se numără noul sistem de management al campaniilor și anunțurilor, modul îmbunătățit în care sunt afișați parametrii campaniilor și posibilitatea de segmentare a audienței (mă refer mai ales la segmentarea după comportament).
Toate bune și frumoase până aici, însă și algoritmul de calcul al bid-urilor pentru reclame se pare că a suferit niște schimbări, acum costurile sugerate fiind de cel puțin două (uneori chiar de patru) ori mai mari decât cele afișate înainte de schimbarea interfeței.
Rămâne de urmărit evoluția costurilor pe parcursul desfășurării campaniilor, dacă într-un final acestea vor scădea la valori „acceptabile”. Un lucru este cert: costurile „de pornire” sunt mai mari.
Nu aș vrea să generalizez, dar ținând cont că reach-ul paginilor este în cădere liberă, creșterea costurilor pentru advertising ar fi încă o palmă pentru cei care investesc în platformă.
Lăsând la o parte scuza că „așa este mai bine pentru utilizatori”, goana după bani a celor de la Facebook este mai mult decât evidentă.
Este clar că asistăm la un proces de tranziție către un model de business mai profitabil pentru rețeaua de socializare, iar acest proces care nu va avea loc brusc ci va dura o perioadă mai lungă. E și „normal” să fie astfel, pentru a păstra situația cât de cât acceptabilă pentru cei care plătesc pentru anunțuri.