Meniu Închide

Interviu cu Azeem Azhar, CEO PeerIndex

V-am spus că am fost plăcut surprins de  giveaway-ul organizat de PeerIndex, așa că am vrut să aflu mai multe detalii despre companie și direcția în care aceasta se îndreaptă. În caz că nu știți déjà, PeerIndex este un serviciu care măsoară și analizează influența utilizatorilor pe rețelele de socializare. Azeem Azhar (twitterfacebooklinkedingoogle+), CEO PeerIndex, a avut amabilitatea să îmi răspundă la câteva întrebări.

Azeem Azhar, CEO PeerIndex
Azeem Azhar, CEO PeerIndex
Ne poți spune câți români au scris despre campania pentru Ford B-Max și ce i-a determinat să se implice? I-ați contactat cumva sau au făcut-o din propria inițiativă?

Până acum au fost peste 15 postări pe bloguri pe tema campaniei Ford B-MAX care au fost scrise de persoane influente din domenii precum cel al tehnologiei, automobilelor sau design. Unii dintre bloggeri au fost contactați de noi fiindcă nu știau de campanie. Noi le-am explicat ce și cum, iar ei au fost bucuroși să scrie despre experiența lor după ce au primit holograma, fiind foarte impresionați. Alte persoane au scris din propria inițiativă, pentru simplul fapt că le-a plăcut perk-ul, li s-a părut interesant și au vrut să împărtășească asta și cititorilor lor.

Care este impresia pe care v-a făcut-o România în ceea ce privește Social Media?

Credem că România are mult potențial în ceea ce privește Social Media. Am observat că, mai ales în ultimul an, organizațiile au început să folosesească acest “tool” tot mai mult. E vital ca o companie să înțeleagă cât de importantă este comunicarea dintre organizație și client și credem că România este pe drumul cel bun.
În campania noastră pentru noul B-MAX ce momentan se află în desfășurare, am primit răspunsuri de la câștigători români, care și-au împărtășit părerile pe Twitter sau pe blogul personal. De fapt, la un moment dat, cele mai multe postări despre hologramă au fost din România.

Am observat că API-ul PeerIndex este utilizat de către UberVU, cum s-a ajuns la acest parteneriat?

Îi cunosc pe Vladimir si Dragos de la UberVU încă din 2007. Mai mult, sunt și investitor al UberVU.

Aveți un concurent puternic, Klout, ne puteți spune care sunt principalii diferențiatori față de aceștia?

Ceea ce ne diferențiază e abilitatea de a identifica persoanele influente pe anumite teme specifice, la scară mare. Noi putem spune dacă o persoană este influentă pe teme care contează pentru brandul tău, fie că e vorba de tehnologie, automobile, literatură sau pescuit. Scorurile de influență generală sunt  importante, dar nu pentru targeted marketing. De obicei, oamenii tind să fie influențați într-un anumit grup specific. Nu prea are sens să țintești pe cineva foarte influent în domeniul tehnologiei, de exemplu, dacă tu lucrezi la un roman sau un nou parfum, chiar dacă scorul persoanei respective este foarte mare. Alți reprezentanți ai pieței de măsurare a influenței în social media au introdus identificarea manuală a domeniilor, dar aici intervine riscul expunerii la tot felul de “jocuri”. În plus, acestea nu pot oferi rezultate la scara de care brandurile au nevoie.

Care este modelul vostru de business, și ce anume vă aduce venit? Cum plănuiți să dezvoltați Peerindex?

Modelul nostru de business are două tăișuri. Pe de o parte, noi ajutăm branduri să interacționeze direct cu liderii de opinie, iar pe de alta, oferim data licensing prin API-ul nostru. Serviciile PeerIndex sunt perfecte pentru:

  • Indivizi care vor să înțeleagă autoritatea lor pe anumite subiecte și care vor să beneficieze de pe urma activității și a interacțiunilor lor pe diferite platforme sociale;
  • Manageri ai diferitelor comunități (de exemplu bloggeri sau organizatori de conferințe) care vor să construiască grupuri Peerindex (comitete de lideri) bazate pe anumite domenii sau subiecte;
  • Branduri și reprezentanți PR care vor să identifice lideri de opinie pe teme specifice.

În continuare, pentru a dezvolta PeerIndex, plănuim să stabilim mai multe parteneriate cu branduri prin a le oferi serviciile noastre de marketing și de stabilire a relațiilor cu acei consumatori influenți în domeniile lor. Cu alte cuvinte, vrem să creștem piața pentru serviciile PeerPerks.

PeerIndex oferă momentan suport doar pentru cele mai populare rețele de socializare. Care sunt planurile în ceea ce privește rețelele ca Google+, Pinterest?

În momentul de față lucrăm pentru a include Google+ și sperăm să finalizăm în această vară. De asemenea, suntem în procesul de evaluare a altor platforme sociale pe care vrem să începem să le folosim cândva în decursul acestui an.

Aveți de gând să adăugați ceva nou în ceea ce privește funcții noi sau alte tipuri de analize?

În vara aceasta vrem să introducem o gamă de servicii prin care să ajutăm oamenii să își dirijeze reputația socială mai eficient. În momentul de față orice informație legată de asta este top secret, însă suntem convinși că o să fiți impresionați!

Aveți în plan integrarea informațiilor oferite de Peerindex în alte instrumente dedicate social media? Ne poți da mai multe detalii?

Plănuim integrarea cu alte instrumente și platforme sociale până la sfârșitul anului. Din păcate nu îți pot mai multe detalii, va trebui să fiți cu ochii pe noi și veți afla în curând. 🙂

 Mulțumesc, Azeem, pentru răspunsuri!

Postări asemănătorare

2 Comments

  1. Alin Vlad

    Foarte interesant interviul.

    Sincer, eu nu am incredere in serviciile actuale de masurare a influentei in Social Media, oricare ar fi ele: Peerindex, Klout, Kred etc.

    Au mari lacune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *