Meniu Închide

De ce va domina eMAG de Black Friday în 2012

07.12.2012:

Un studiu al Daedalus Millward Brown relevă din ce magazine au ales românii să își facă cumpărăturile de Black Friday:

  1. eMAG.ro – 21,1%
  2. Flanco – 18,4%
  3. Altex+Mediagalaxy – 12,3%
  4. Domo – 9,4%
  5. Carrefour – 8,6%
  6. Metro – 2,8%
  7. evomag.ro – 2,2%
  8. PCGarage.ro -1,6%
  9. Kaufland – 1%
  10. Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro – 0,6%

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o crestere accelerată a procentului românilor familiarizati cu acest eveniment – în mai putin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la retailerii care au avut promotii în weekendul 23-25 noiembrie. Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.

Cei mai multi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.


27.10.2012:

eMAG a centralizat informațiile referitoare la Black Friday într-un inforgrafic:

Infografic eMAG Black Friday 2012


24.10.2012:

Se pare că am intuit bine, site-ul eMAG a rezistat cel mai bine valului de cumpărători de Black Friday. Cu toate că și site-ul eMAG a fost căzut, a rezistat suficient cât să ducă la epuizarea stocurilor inițiale. În jurul orei 12, pe site au apărut noi produse cu prețuri reduse, parcă ceva mai atractive din punctul meu de vedere.


22.12.2012:

Cred că cel mai important lucru, care le va oferi un avantaj considerabil de Black Friday, este că au investit în infrastructură. Degeaba ai super oferte dacă potențialii cumpărători nu au acces la ele.

Compania eMag, cel mai mare retailer IT&C local, a investit doar în ultimele luni peste 200.000 de euro în software şi echipamente ca parte a unui program demarat încă de anul trecut şi care are ca ţintă, printre altele, ca infrastructura companiei să poată susţine numărul mare de accesări al site-ului, de comenzi şi de apeluri la call-center în ziua în care este organizat “Black Friday” şi în care vânzările re­tail­e­rului pot depăşi încasările dintr-un întreg an ale unui jucător mai mic din retailul online IT&C. Ziarul Financiar

Când site-urile concurenților vor fi căzute, unde se vor duce căutătorii de oferte Black Friday? Ifrastructura solidă le va permite celor de la eMAG să convertească din clienții concurenților cu site-urile indisponibile. De exemplu, Flanco a făcut puțin buzz cu publicarea unei oferte și acum este indisponibil. Și DOMO e într-o situație similară în momentul scrierii acestor rânduri.

Au comunicat un studiu favorabil, la momentul potrivit. Nu e ca și cum eMAG ar fi stat rău la capitolul awareness, dar mereu e loc de mai bine.

Conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru eMAG, 4,1 milioane de români au auzit deja despre acest eveniment de shopping și vor fi cu ochii pe ofertele propuse de retaileri în această zi. Dintre aceștia, și-au manifestat intenția de cumpărare 59,3%. Ceea ce înseamnă că, în Vinerea Neagră, nu mai puțin de  2,43 milioane de oameni vor intra în cursa pentru cele mai bune oferte. 28,9%  dintre respondenți au spus că ar vrea să cumpere ceva de la eMAG. Ca atare, pentru primele ore ale zilei de vineri, pe site-ul eMAG ne așteptăm la circa 700.000 de vizitatori pe site-ul eMAG, în timp ce, pentru întreaga zi, ne așteptăm să primim până la 2 milioane de vizite.”   eMAG Blog

Cu două zile înainte de Black Friday, au lansat acest comunicat de presă care îi pune într-o lumină bună și care le  aduce  Top-of-mind. Spoturile difuzate în perioada aceasta la TV, rețeaua de afiliere proprie și colaborarea cu bloggeri de top, cred că vor contribui la obținerea unor vânzări record anul acesta.

Postări asemănătorare

2 Comments

  1. El Patron

    Numai ca au cam dat leapsa la afiliati. Sa vedem dupa ce se actualizeaza profitshareul, dar mi se par cam mici comisioanele raportate la numarul de clickuri..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *