Social Media Summit 2012 București [Live Blogging]

Am fost prezent Social Media Summit 2012 București unde a fost o atmosferă plăcută și am întâlnit mulți #oamenifaini.

Este prima mea experiență de live-blogging și mai jos aveți un rezumat al evenimentului. 🙂

Social Media Summit 2012

I. GLOBAL VERSUS LOCAL. FATETELE SUCCESULUI IN SOCIAL MEDIA.

Moderator: Marta Usurelu, Redactor Sef, revista Biz

Pentru noi a fost o provocare și ne-am propus să găsim oameni care știu să vorbească despre Social Media.

SPEAKERI

* Bogdana Butnar,
 www.bogdanabutnar.ro“Asteptari de la social media: diferente si conflicte intre marketeri si consumatori” (vezi prezentarea ținută de Bogdana)

Realitatea este că există o discrepanță între ce vor oamenii și ce le dăm noi ca marketeri.

Evoluția marketing managerului în social media în trei etape: bă ne trebuie și nouă o pagină de Facebook, avem trei like-uri la ultimul update,  ne trebuie o aplicație!

Ce generază engagement? Oamenii se așteaptă ca brandurile să ia o poziție față de evenimente publice, și apreciază subiectele controversate, imaginile cu un mesaj puternic, umorul, cererea feedback-ului și calls to action.

Pe social media așteptările sunt mari (răspuns în 24 de ore) și nu se pot rezolva prin extra marketing. Oamenii nu mai au nevoie de încă un canal de marketing, ci vor să își rezolve problemele.

* Victor Kapra, www.victorkapra.ro, “Cat de pregatit esti sa intri in social media? Cele mai bune practici ale anului 2011. Ce urmeaza?” (vezi prezentarea lui Victor)

Problema în comunicare la ora actuală, sunt șefii care au învățat limba de lemn, iar cei tineri imită “mamuții”.

Limbajul din PR este în proporție de 80% deșuet și ridicol, și se răspândește pe canalele social media și în presă.

Prima regulă: trăim în vremurile COPY/PASTE. Informația care pleacă din companie trebuie să fie news ready (subiect, lead/rezumat în corpul mail-ului, variante cu/fără diacritice, foto/video în atașament).

A doua regulă: experimentați în nume propriu rețelele sociale. Experimentați pe blogul și conturile personale comunicarea legată de brand.

A treia regulă: Treceți de la monolog la conversație. Generați discuții.

* Dragos Stanca, www.dstanca.ro, “Comunicare nu publicitate” (vezi prezentarea lui Dragoș)

Online-ul nu înseamnă altă media, ci un nou mediu.

Publicitatea online va muri și va fi înlocuită treptat de comunicarea eficientă de brand.

Brand nu înseamnă doar produs: înseamnă o stare, persoană, univers de valori.

Q e noul A: alfabetul lumii digitatle se scrie pe tastaturi QWERTY.

Copii “digitali” nu seamănă cu noi cei trecuți de 25 de ani.

* Marko Njavro, Director de Marketing, Bergenbier SA, “Social media pentru brandurile Starbev” (vezi prezentarea lui Marko)

Create relevant content for our consumers. Figure out how your brand can fit in social media.

Relationship with clients is real-time.

Consistency between social media and traditional media.

Consumer decision is not liniar, evaluate enjoy stages.

Top 3 valuable metrics: awareness, purchase intent, likelihood to reccomend.

* Alexandru Negrea, Social Media Manager, BCR, Analiza, integrarea si raportarea rezultatelor din social media

KPIs pentru social media: numărul de mențiuni și numărul de mențiuni pozitive.

Planul editorial este obligatoriu.

Susțin ideea de experimente pe pagina de Facebook.

În 2012 nu este ok să nu folosești un tool de monitorizare pentru pagini de Facebook.

Social media începe să coste mai puțin după aproximativ un an de zile.

* Mugur Patrascu, Managing Partner, iLEO“Profesionalizarea sociala. Parteneriatul KOL – branduri” (vezi prezentarea lui Mugur)

Hit and run is not professional.

Everybody does everything, and everything is done the same way.

By the same guys, that basically are in denial with their personality.

The agency needs your help in managing brand communities, your specialities, fresh personality, your challenges.

You should learn brand communication, understand clients, owners, stakeholders, act professionally, enhance communication,  you have to choose the brands you communicate for.

Like, identify 2-3 brands to work for, work the extra mile with the agency. Understand the brand, the target, the market, the brand strategy, workflows and the selling process.

II. STRATEGII SI IMPLEMENTARE

Moderator: Marta Usurelu, Redactor Sef, revista Biz

SPEAKERI

Vlad Petreanu, www.petreanu.ro, “De ce este importanta povestea din spatele fiecarui post/campanie”

Nu există o cheie simplă de a scrie o poveste, trebuie să citești un mormănoi de cărți timp de 30 de ani.

Ideea este să lăsați producătorul de conținut să decidă asupra poveștii. Povestea este importantă pentru că determină emoția, iar emoția este importantă pentru memorie.

* Razvan Baciu, Fondator, trafictube.ro, “ROI din continut video” (vezi prezentarea lui Răzvan)

De ce conținut video? Altfel de conținut, mai ușor de urmărit.

Tipuri de conținut: reportaje, păreri personale, reviews, how to, evenimente.

Promovare prin video: ilustrare articole, clipuri bune, inedit.

ROI: Direct din site/blog, indirect prin servicii, promovare, branding.

* Cristian Manafu, Social Media Consultant, The Connector & Partners, “De la Marketing la Business” (vezi prezentarea lui Cristi)

Se stă mai mult pe Pinterest și se generează mai mult trafic spre magazinele online în comparație cu Facebook, Twitter, Google+.

Brandurile pot face oferte speciale, cataloage de produse, research despre influenceri folosind Pinterest. Se pot face și concursuri: Pin to Win.

* Georgiana Gheorghe, Corporate Communication Manager, Danone, “Profesionalizarea social media. Generarea de continut relevant” (vezi prezentarea Georgianei)

S-au prezentat anlizele unor campanii desfășurate de Danone în care au fost implicați bloggeri. În plus a fost prezentat și un clip despre producția și sistemele dintr-o fabrică Danone.

* Gabriela Lungu, Managing Partner, The Practice, “Managementul crizelor intr-un mediu exploziv. Reversul medaliei si capcanele social media” (vezi prezentarea Gabrielei)

Clienții cunosc avantajele, însă le este frică de social media. Le este teamă de a face lucruri greșite în social media.

 Atitudini păguboase: companii (inconștiente) care sunt prezente în social media, care nu analizează rezultatele și care nu au un plan de reacție și companiile care refuză să folosească aceste canale.

Planul de reacție, pregătirea pentru situațiile de criză, sunt esențiale în comunicarea pe canalele Social Media.

* Marius Tudosiei, Hard Worker, Bacania Veche, “Social media pentru brandul personal si businessul tau”

Nu aveam cum să propun, decât ideile în care credeam foarte tare.

III. SOCIAL MEDIA IN ROMANIA 2012. Powered by  BCR

* Raportul blogosferei romanesti, un studiu Refresh.ro
Raportul isi propune sa redea profilul bloggerului roman, tipurile de bloguri, subiectele dezbatute si tipurile de content generat, traficul blogurilor, veniturile generate de acestea, investitiile facute in ultimul an si canalele sociale pe care bloggerii din Romania sunt prezenti.
Prezinta: Costin Cocioaba, www.refresh.ro (vezi prezentarea lui Costin)

37% dintre bloggeri au peste 30 de articole pe lună.

77% nu știu câți abonați prin RSS au avut la începutul lui 2011.

S-au câștigat peste 415000  de euro din blogging (32% articole plătite,  23% display, 17% marketing afiliat,  15% proiecte speciale) 2% este principala sursă de venit.

95% au cont de Facebook, din care 53% au o pagină asociată blogului, 70% au cont de twitter, 35% sunt și pe LinkedIn

Social Media Brand Path, un studiu Unlock Market Research
Cum sa construiesti un model de comunicare a imaginii marcii in retele sociale, intr-un mod coerent, relevant si in linie cu ADN-ul brandului. Studiul identifica oamenii prezenti in retelele sociale si ce tipuri de continut / mesaj despre brand sunt eficiente pentru acestia. Rezultatele cercetarii vor identifica directiile ideale de comunicare a brandului in retelele sociale si vor oferi companiilor posibilitatea sa verifice daca mesajele de comunicare adoptate pana in prezent se potrivesc cu brandul clientului.
Prezinta: Adina Vlad, Managing PartnerUnlock Market Research (vezi prezentarea Adinei)

Tipologii de utilizatori Facebook: Pragmaticul, Militantul, Conectorul, Aprobatorul, Auto-propagandistul, Exploratorul.

Cum te poți adresa utilizatorului într-un mod amuzant: format inovator, jocuri personalizate, aplicații care să aibă în prim plan produsul și brandul, colecții de reclame și making of, bancuri, citate comice.

Cum te poți adresa utilizatorului într-un mod informațional: avatar care exprima produsul sau sigla brand-ului, detalii despre noile produse și lansări.

Facebook pegătește actions: Want, Bought, Consumed.

* Campanii social media made in Romania, un studiu Blogal Intiative 
Studiul va evidentia campaniile care s-au facut in social media pana in prezent, din ce domenii, ce bloggeri au fost implicati si directiile de dezvoltare ale pietei.
Prezinta: Cristian China-Birta, www.chinezu.eu (vezi prezentarea lui Cristi)

BlogalInitiative.ro a desfășurat 40 de campanii, a implicat 464 de bloggeri care au generat 1308 postări. Valoarea premiilor a fost de peste 40000 de RON, iar costurile medii/campanie au fost de 300 EUR.

Nu dați banii pe prostii, faceți campanii cu bloggeri. 🙂

* Social media si presa online, un studiu Zelist
Care este impactul bloggerilor in media. Cum sunt bloggerii preluati in presa online.
Prezinta: Catalin Tenita, Managing Partner, Treeworks (vezi prezentarea lui Cătălin)

Social media funcționează ca amplificator al presei tradiționale.

Românii preferă să susțină chestiuni cu caracter de implicare (petiții, ACTA).

Publicațiile Quality promovează editorialele și știrile cu un conținut puternic emoțional.

Publicațiile sportive promovează mai puțin știrile sportive reale și mai mult știrile parasportive, mondenitățile din sport.

Tabloidele au la baza știrilor de top componenta social-emoțională.

Chiar și în publicațiile umoristice tenta socială domină știrile de top.

Televiziunile generaliste au o importantă componentă de entertainment.

Cei mai buni performeri în online sunt televiziunile de știri și publicațiile quality.

Recomandările din Social Media sunt mult mai puternice pentru brand equity decât traficul din căutări.

Zilele cele mai active ale presei sunt cele de miercuri și joi, iar ziua cea mai puțin activă este duminică.

Presa publică cele mai multe articole dimineața în intervalul 0-7. Pe bloguri, Twitter și Facebook se publică în intervalele 11-22 și 22-00, cu spike-uri la 15 și 19.

Au mai scris pe aceeași temă:

Te-ar putea interesa și: