Ce am învățat în patru ani de marketing afiliat

Ce am învățat în patru ani de marketing afiliat

AnalyticsSe fac patru ani de când am început să fac marketing afiliat și m-am gândit să adun câteva idei pentru afiliații care sunt la început și vor să își crească veniturile. 

Menționez că experiența mea cu programele de afiliere românești e preponderent pe nișa IT&C. Nu o să pun accent pe vreun program de afliliere anume, ci o să împărtășesc concluziile la care am ajuns în timp.

Chestiuni de bază de care ar trebui să ții cont ca afiliat

Nu sunt afiliat de top, dar mi-am crescut în permanență veniturile prin diverse experimente și încercări. În timp, am descoperit câteva lucruri care m-ar fi ajutat destul de mult pe parcurs, mai ales dacă le-aș fi știut la început.

  • Magazinul promovat. Este de preferat să alegi un magazin sau două pe nișa site-ului afiliat pe care să le promovezi. Eu prefer varianta cu un singur magazin și l-aș alege pe cel care cea mai bună conversie. Despre conversia magazinului îți poți face o impresie navigând ca simplu cumpărător: cât de ușor găsești ce te interesează, stoc, păreri despre produse, ușurința de a plasa o comandă. Mai poți face și un mic studiu pe câțiva prieteni (care să fie target-ul pe care site-ul tău îl adresează) cărora să le pui câteva întrebări de genul “dacă ar fi să cumperi … ce magazin ai alege?”.
  • Targetarea conținutului. Creează și conținut care nu este conceput special pentru a vinde. Pentru afiliere creează o “bază” de conținut de conversie, postări “evergreen” cu link-uri afiliate pe care să le promovezi prin bannere pe propriul site sau AdWords. Scrie conținut “afiliat” special pentru oameni care sunt gata să cumpere, care s-ar găsi cât mai jos în funnel-ul de conversie.
  • Bannere proprii. Cu toate că și widget-urile advertiserilor ce rotesc bannere sunt de obicei ok, e de preferat să afișezi pe site doar oferte pe nișa care te interesează. Unii advertiseri interzic utilizarea bannerelor proprii, dar le poți folosi pentru a promova articolele afiliate. Mai mult, pentru campaniile de durată poți crea 2-3 variante de banner pe care faci A/B testing câteva zile, după care îl păstrezi pe cel care are CTR mai mare.
  • Campanii AdWords. Am făcut câteva campanii AdWords și am observat că acestea cresc mult vânzările de sezon. Și în rest pot fi profitabile, dar trebuie să ai ceva timp la dispoziție să vezi ce cuvinte cheie convertesc mai bine. E o discuție lungă aici și nu o să intru în detalii.
  • Link-uri afiliate pe rețele sociale. Am văzut câteva discuții (de etică) pe tema asta, iar părerea mea e că în general nu rentează, decât dacă poți genera măcar 50-100 de click-uri pe mesajul postat. În mod obișnuit, prefer să investesc timp în alte acțiuni cu un efect mai puternic asupra vânzărilor.
  • Newsletter. Din nefericire, sunt puțini bloggeri care acordă newsletter-ului importanța cuvenită. La newsletter se abonează oamenii care revin pe site și care au un interes activ față de ce scrii. Asta înseamnă că te adresezi unor oameni care de multe ori au încredere în ce spui. Un newsletter bine gândit îți va aduce cu siguranță venituri suplimentare.
  • Analize periodice. Creează rapoarte de performanță pentru conținutul de pe site, instrumente de afiliere, produse. Știi ce ai vândut cel mai bine luna aceasta? Dar luna trecută? Dar în ultimele șase luni sau un an? S-a schimbat ceva față de anul trecut? Ce articole sau link-uri ți-au adus cele mai multe vânzări? Întrebările de genul acesta îți vor aduce și răspunsuri, care te vor ajuta foarte mult în concentrarea eforturilor pe viitor.

Acțiuni pentru creșterea veniturilor

Părerea mea este că totul ține de targetare și conversie. Ca să îți crești veniturile înseamnă în primul rând să atragi cât mai mulți clienți relevanți, să crești rata de conversie și să faci tot posibilil să reduci comenzile anulate.  Vei descoperi că o targetare bună îți va aduce atât un număr mare de comenzi cât și o rată mare de finalizare a acestora.

Mai multe click-uri nu înseamnă neapărat mai multe comenzi. Mai multe comenzi nu îți vor aduce obligatoriu mai multe venituri. Important este să dea click cine are de gând să cumpere. Dacă nu îți targetezi bine cumpărătorii sau promovezi produse nepotrivite, vei avea parte de un număr mic click-uri, un număr și mai mic de comenzi, dintre care unele anulate.

De aceea insist pe ideea de a targeta oamenii care sunt aproape de baza funnel-ului de conversie. Pentru că aceștia știu ce vor și cumpără. Cum faci ca să îi găsești, ține de flerul tău de întreprinzător. 🙂 Succes!

*Sunt convins că există și contraexemple la ce am postat mai sus care funcționează, însă am pus accentul pe ce cred eu că ar fi cele mai bune practici.

photo credit: Search Engine People Blog

Te-ar putea interesa și: